věk: | 1.stupeň ZŠ |
---|---|
cíl: | názorné procvičování zlomků jako nové látky zábavnou formou |
forma: | hromadná, skupinová, individuální |
počet dětí: | libovolný |
místo: | třída |
pomůcky: | využijeme pomůcky vytvořené při činnosti "Zlomky jsou hračka" (listy papíru nejlépe ve tvaru čtverce, barevné tužky, fixy, nůžky), jen je rozšíříme o další list papíru ve tvaru čtverce o stejné velikosti. |
autor: | F.P. |
Připravíme si pomůcky (viz "Zlomky jsou hračka"):
Listy papíru ve tvaru čtverce o stejné velikosti pomocí překládání rozdělíme na poloviny, čtvrtiny, osminy a šestnáctiny. Vystřihneme jednotlivé zlomky, popíšeme a vybarvíme příslušnou barvou. Poloviny žlutou, čtvrtiny červenou, osminy modrou, šestnáctiny zelenou.
1. Zadáme dětem úkol, aby pomocí vystřižených zlomků složily na čtverci písmenko A (Na čtverci mohou být pomocí překládání vyznačeny jednotlivé šestnáctiny.
2. Spočítej jak velkou část plochy zabírá obrázek a "převeď" šestnáctiny na větší zlomky a znázorni je na obrázcích:
Podobně pracujeme například s písmenem T
Další příklady obrázků:
Obrázky mohou dětem pomáhat jako názorná pomůcka při sčítání a odčítání zlomků s různými jmenovateli.