| věk: | 1.- 3. třída |
|---|---|
| cíl: | rovnováha, obratnost |
| forma: | skupinová |
| počet dětí: | třída rozdělena na skupiny |
| místo: | tělocvična |
| pomůcky: | lavičky (lávka) |
| autor: | F.P. |
Všichni asi známe z hodin tělocviku úkol dostat se přes lavičku různými vyučujícím zadanými způsoby: chůzí, klusem, poskoky, plazením apod. Pro menší děti můžeme tuto činnost namotivovat jiným způsobem.
Rozdělíme děti do menších skupin a každé přiřadíme lavičku (nebo 2 spojené lavičky za sebou) a řekneme jim, že se je to lávka přes kterou potřebují "přejít" zvířata, aby se dostala přes řeku do krásné krajiny. Zvolíme pro každý přesun přes lavičku jiné zvíře a budeme chtít po dětech, aby si představily a pak předvedly, jak by se takové zvíře přes "lávku" dostalo.
Například:
Kůň, zajíc, žába, opice, klokan, had, rak, hlemýžď, žížala, želva, tučňák a další.
Vyučující usměrňuje představy dětí tak, aby byly bezpečné.