věk: | podle probírané látky |
---|---|
cíl: | procvičování znalosti rostlin |
forma: | skupinová |
počet dětí: | celá třída, část třídy, libovolný počet |
místo: | třída, libovolné |
pomůcky: | vystřižené obrázky částí jednotlivých rostlin: (kořen), stonek, list, květ, plod |
zpracoval: | F.P. |
Podle probírané látky připravíme pro děti obrázky rostlin tak, že budou rozstřihané
na jednotlivé části vybraných rostlin. Například pro byliny budeme mít dispozici obrázky stonku (lodyhy, stvolu),
listů, květu (květenství), případně plodů (semen) a (pokud je pro danou bylinu příznačný) kořene.
Nafotíme několik sad takovýchto skládanek a dáme dětem do skupin po jedné sadě. Každá sada může obsahovat i lístky se jmény příslušných rostlin.
Zadáme dětem úkol, aby jednotlivé části přiřadily správně k sobě - složily z nich existující rostlinu
a označily ji odpovídajícím jménem. Úkol může, ale nemusí být limitován časem a je hodnocen body za správně složené rostliny.
U dřevin postupujeme podobně s tím, že přidáme některé typické znaky - kořen, kmen - kůra, koruna - tvar koruny, listy, květ, plod.
S takto připravenými pomůckami můžeme zorganizovat další činnosti - jako například hry "Kde je chyba" a "Mutanti".